مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 09:002023-12-27سياسي

گفت و گوی تفصیلی| روایت تلاش پژوهشگرانی که آمار تصادف رانندگی را کاهش دادند


پژوهشگران دانشکده فنی انقلاب اسلامی در تحقیقی موفق به بومی سازی طراحی و ساخت تست سنسورحرکتی مادون قرمز شدند، آنها با این طرح از تصادف های رانندگی جلوگیری کردند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _ به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سومین هفته آذرماه که به هفته پژوهش موسوم است، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می کند، این نمایشگاه امسال هم برگزار شد و پژوهشگران کشور دستاوردهای خود را عرضه کردند، با یکی از تیم های موفق که توانستند سنسور مادون قرمز را در ایران بومی کنند، گفت و گو کردیم.

مادون قرمز کاربردهای متنوعی دارد که آشناترین مثال استفاده از اشعه مادون قرمز در دستگاه کنترل از راه دور دستگاه های الکترونیکی یا تبادل اطلاعات در گوشی های تلفن همراه است، از کاربردهای علمی اشعه مادون قرمز به مطالعات و تحقیقات فضایی می توان اشاره کرد.

گرمایی که ما از خورشید یا از یک محیط گرم احساس می کنیم، همان تشعشعات مادون قرمز یا به عبارتی انرژی گرمایی است، اجسام خیلی سرد از خود انرژی گرمایی منتشر می کنند.

سنجش انرژی گرمایی یا مادون قرمز ساطع شده از اجرام نجومی دشوار است زیرا بیشترین جذب را در اتمسفر زمین دارند، بنابراین در علم نجوم و برای مطالعه انتشار گرما از این اجرام از تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت و گوی تفصیلی| روایت تلاش پژوهشگرانی که آمار تصادف رانندگی را کاهش دادند

گفت و گوی تفصیلی| روایت تلاش پژوهشگرانی که آمار تصادف رانندگی را کاهش دادند